.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مديركل بازرسي و نظارت گيلان :
توقف قرارداد 840 ميليارد توماني شهرداري رشت
شهرداري و شوراي شهر رشت قصد داشتند براي اجراي طرح شهروند الكترونيك مبلغ 840 ميليارد تومان هزينه كنند و زمينه انجام تفاهمنامه اوليه با يك شركت تهراني نيز فراهم شده بود كه سريعا وارد عمل شديم و اين قرارداد را متوقف كرديم.
توقف قرارداد 840 ميليارد توماني شهرداري رشت

مديركل بازرسي و نظارت گيلان گفت: شهرداري و شوراي شهر رشت قصد داشتند براي اجراي طرح شهروند الكترونيك مبلغ 840 ميليارد تومان هزينه كنند و زمينه انجام تفاهمنامه اوليه با يك شركت تهراني نيز فراهم شده بود كه سريعا وارد عمل شديم و اين قرارداد را متوقف كرديم.

به گزارش فارس سيد حميد حسيني بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبريك آغاز هفته قوه قضاييه، اظهار داشت: هفته قوه قضاييه فرصت خوبي براي ارائه گزارش عملكرد مسئولان در برابر مردم است.
وي با بيان اينكه ارائه گزارش عملكرد سبب دلگرمي مردم مي‌شود، افزود: مسئولان قوه قضائيه خود را پاسخگوي مردم مي‌دانند و با تاسي از همين سيره و روش امروز جوابگو هستيم.
مديركل بازرسي گيلان آغاز هفته قوه قضائيه را همزمان با روز اطلاع‌رساني و تبليغات دانست و تصريح كرد: نگرش ما به اصحاب رسانه و خبرنگاران به عنوان چشمان نظاره‌گر و همكار افتخاري در بازرسي است و اينكه مي‌خواهيم همواره در امر نظارت يار و ياور ما باشند و خواستار نقش پررنگ رسانه‌ها در اين زمينه هستيم.

* پيشگيري از جرم مهم‌ترين وظيفه قوه قضائيه است
وي قوه قضائيه را يكي از قواي مهم خواند و بيان داشت: وظيفه اين قوه بسط و گسترش و اجراي عدالت در جامعه است و پيشگيري از جرم را به عهده دارد.
حسيني قوه قضائيه را مرجع و پناهگاه مردم ناميد و تصريح كرد: رئيس قوه قضائيه توسط مقام معظم رهبري منسوب مي‌شود كه در برابر قانون داراي وظايف مشخصي است.
وي فعاليت سازمان‌هاي بازرسي در كل كشور را زيرنظر رئيس قوه قضائيه عنوان كرد و گفت: اين سازمان‌ها وظيفه مهم نظارت بر دستگاه‌هاي اجرايي را به‌عهده دارند كه زير نظر قوه قضائيه است.
مدير‌كل بازرسي گيلان با اشاره به رويكرد مهم اين نهاد در سال جاري خاطرنشان كرد: راهبرد اصلي سازمان بازرسي در سال 89 و 90 مبارزه با فساد اداري، اجراي فرامين و دستورات مقام معظم رهبري، جلب رضايتمندي مردم و ... بوده است.

* سازمان بازرسي اصلي‌ترين مبارزه‌كننده با فساد كشور
وي سازمان بازرسي را مهم‌ترين و اصلي‌ترين مبارزه كننده با فساد كشور ناميد و بيان داشت: سازمان بازرسي از نظر صلاحيت قانوني داراي اختيارات موثق‌تر است و در هر تصميم و حركت ضد فساد نقش اصلي را دارد.
حسيني با بيان اينكه مبارزه با مفاسد وظيفه مهمي بر سازمان محول مي‌كند، افزود: جايگاه و نقش سازمان بازرسي در مبارزه با فساد تعميق پيدا كرده است.
وي با اشاره به اينكه بازرسي‌هاي ما ضد فساد طراحي مي‌شوند، تصريح كرد: سازمان بازرسي در مبارزه با فساد اداري و اقتصادي مرز نمي‌شناسد و هر سطحي كه فساد را مشاهده كند پيگيري و برخورد مي‌كند.
مديركل بازرسي گيلان با بيان اينكه تمام كار اين سازمان تنها مبارزه با فساد كاري نيست، افزود: در شناسايي بسترهاي فساد و تخلف ارزيابي و بررسي اوليه صورت مي‌گيرد و تجزيه و تحليل تخلف فساد به‌عهده بازرسي است.
وي سازمان بازرسي را پيگيري پرونده‌هاي تخلف و فساد ناميد و بيان داشت: اين پيگير تا كسب نتيجه نهايي ادامه مي‌يابد.
حسيني بيشترين تمركز سازمان بازرسي را در عرصه پيشگيري از جرم عنوان كرد و افزود: اين كار در حال انجام است و بر خلاف نظر افراد كه مديريت را دستاورد غرب مي‌دانند در اسلام زمينه بستر رشد براي خودكنترلي فراهم شده است كه بهترين كنترل كننده دروني به شمار مي‌رود و فرهنگ قانون‌پذيري را توانسته‌ايم در اين راستا نهادينه كنيم.
وي اعتمادسازي و حفظ ش?ن مديران و شفاف‌سازي را از راهبردهاي سازمان بازرسي ذكر كرد و اظهار داشت: سازمان بازرسي به عنوان يار و ياور در كنار مديران است و در بحث شفاف‌سازي، سامانه رسيدگي به شكايات مردم و ارائه پاسخ مديران راه‌اندازي شده است.

* نظارت بر معاملات دستگاه‌هاي دولتي
مديركل بازرسي گيلان ادامه داد: سامانه ملي مناقصه و مزايده به صورت سيستمي بر نحوه انجام معاملات دولتي در دستگاه‌ها نظارت مي‌كند.
وي پيگيري لايحه ارتقاي سلامت اداري كشور را از برنامه‌هاي سازمان بازرسي عنوان كرد و افزود: اميدواريم به‌زودي با اجراي اين لايحه شاهد تحول و ارتقاي شاخص‌هاي سلامت در دستگاه اداري باشيم.
حسيني افزود: با اجراي اين لايحه امكان اندازه‌گيري و سنجش در اين زمينه را داريم و در بعد خارجي نيز رتبه ايران در اين زمينه ارتقا يافته است.
وي درباره توسعه نظارت و بازرسي خاطرنشان كرد: در اين راستا پروژه شبكه بازرسان افتخاري راه‌اندازي شده و حدود 500 نفر از بازرسان افتخاري كه افراد تحصيل‌كرده هستند را شناسايي كرديم كه صلاحيت 300 نفر تاييد شده و 200 نفر بقيه نيز در حال انجام است كه كارگاه توجيهي و حقوقي براي آنها برگزار مي‌شود.
مديركل بازرسي گيلان برون سپاري را يكي از موضوعات راهبردي خواند و بيان داشت: در اين راستا بايد برخي از سازمان‌هاي مردم‌نهاد را شناسايي و تفويض اختيار كنيم.
وي عملكرد بازرسي گيلان در سال گذشته را مستمر و مشخص دانست و تصريح كرد: اين اقدام‌ها امسال نيز با جديت پيگير مي‌شود.
حسيني بازرسي‌هاي فوق‌العاده، برنامه‌اي، موردي و سرزده را از جمله برنامه‌هاي بازرسي گيلان ناميد و بيان داشت: سال گذشته 42 مورد بازرسي برنامه‌اي با 100 درصد افزايش نسبت به سال ماقبل در استان صورت گرفت.
وي با بيان اينكه سال گذشته 789 مورد شكايت مردمي به بازرسي استان واصل شد، افزود: انجام 500 مورد از اين شكايت در صلاحيت ما و 278 مورد نيز خارج از وظايف ما بود.
مديركل بازرسي گيلان با اشاره به اينكه ما به دنبال مچ‌گيري نيستيم، اظهار داشت: در هر مرحله از بازرسي پيشنهادات اصلاحي را قرار مي‌دهيم.
به گفته وي، سال گذشته 709 مورد پيشنهاد اصلاحي به بازرسي استان ارجاع داده شد كه 103 مورد مالي، 309 مورد ساختار عمراني، 119 مورد تخصصي و ... بوده است.

* جلوگيري از انعقاد قرارداد 840 ميليارد توماني شورا و شهرداري رشت
حسيني درباره تخلفات صورت گرفته در گيلان بيان داشت: قرار بود شهرداري و شوراي شهر رشت براي اجراي طرح شهروند الكترونيك مبلغ 840 ميليارد تومان هزينه كنند و در اين راستا زمينه انجام تفاهمنامه اوليه با يك شركت تهراني فراهم شده بود كه سريعاً وارد عمل شديم و جلوي اين قرارداد گرفته شد و آن را متوقف كرديم.
وي با اشاره به اينكه گيلان داراي نيروي متخصص است، افزود: با داشتن نيروهاي متخصص مي‌توانيم از نيروها كمك بگيريم و اين پول در استان هزينه شود.
مديركل بازرسي گيلان پيگيري مطالبات شهرداري رشت از دستگاه‌ها، جلوگيري از تخلفات اقتصادي در منطقه آزاد انزلي، بررسي تخلفات اقتصادي رئيس سابق سازمان مسكن و شهرسازي گيلان و ... را از مهم‌ترين برنامه‌هاي اين نهاد برشمرد. /1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 تير 1390
احسنت به اقاي حسيني
نا شناس 2 تير 1390
جلوی بخور بخور شهرداری و شورای رشت را بگیرید
نا شناس 3 تير 1390
شمال نیوز چرا خبری که در رابطه با اختلاص در بنیاد شهیدگیلان بود را ننوشتی ؟ حداقل میتوانستی یک بررسی اجمالی کنی که در ابتدایی ترین بررسی صحت آن احراز میشد سپس درج مطلب می نمودی !
امید داشتیم یک سایت جوانمرد پیدا شده که درد دل مردم را می نویسد و نمی ترسد ! اما ظاهرا همه می ترسند !
نا شناس 3 تير 1390
خدا را شکر یکبار بازرسی به موقع عمل کرد
شهروند الکترونیک 4 تير 1390
آقای حسینی اگر کمی بار اطلاعاتی خود را افزایش دهند اینگونه تابخردانه درباره یک طرح ملی اظهار نظر نمی کردند کافی بود قبل از این اقدام و این مصاحبه که البته خود قابل پیگرد قانونی خواهد بود کمی در اینترنت راجع به طرح ملی شهروند الکترونیک جستجو و یا اگر کار با اینترنت را بلد نیستند با یک تلفن ساده از همکاران خود در استان ها و شهرهای دیگر استعلام می گرفتند. ایشان آنچنان راجع به یک طرح ملی با پشتوانه 5 وزارتخانه با هیجان صحبت کردند که هر شهروند را به یاد کشف جرائم بزرگ بین المللی می اندازد.آقای حسینی حتی شما آنقدر اطلاعاتتان محدود است که نمی دانید این یک شرکت نبوده و یک مجموعه بزرگ دولتی بوده است.
امیدوارم در آینده ای نزدیک پاسخی برای این اتهامات داشته باشید والسلام
شهروند الکترونیک 4 تير 1390
آقای مدیر سایت شمال نیوز با سلام و عرض تحیات الهی احتراما خواهشمندم پاسخ اینجانب را در خصوص گفته های آقای حسینی درباره شهروند الکترونیک منشر نمایید تا اشتباهی که ایشان نموده اند را به پای شهروندان کلانشهر رشت ننویسند.
ایشان در آینده ای نه چندان دور باید پاسخگوی این اتهامات و نیز جلوگیری از آموزش رایگان 140 هزار شهروند رشتی باشند.
به من حق بدهید تا روشن شدن وضعیت آقای حسینی ناشناس باقی بمانم.
با تشکر
نا شناس 4 تير 1390
خواهش میکنم جلوی بخور بخور شهردار و شورای سیاهکل رو بگیرد
نا شناس 4 تير 1390
آقای حسینی هم شهری و هم مدرسه ای رئیس بنیادشهیدگیلان بود خودتان را خسته نکنید بنیاد شهید هرچه داشت چپو شد حالا چه را می خواهد بررسی کند ؟
نا شناس 5 تير 1390
درسازمان صنایع گیلان نیز باندبازی واختلاس وجود دارد
نا شناس 5 تير 1390
آقای حسینی اگر استفاده نامشروع از بیت المال جرم است چرا نیروهایت را به بنیاد اعزام نمیکنی تا ببینی در بنیاد شهید گیلان چه خبر است ؟ چرا پرونده ای که با هزاران خون دل تهیه شده بود دو دستی به هم محلیت یعنی رئیس بنیاد شهید گیلان دادی وچند نفر بیگناه را از نان خوردن انداختی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.